خط مشی HSE

شرکت نشا ، خط‌مشی بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) را نه بعنوان یک تعهد، بلکه بعنوان یکی از ارزش‌های اصلی فرهنگ سازمانی خود و یک مسئولیت وجدانی می‌داند. شرکت نشا  متعهد به فراهم‌نمودن محیط کار سالم و ایمن و حفاظت از محیط زیست است و چشم‌انداز آن، برآوردن انتظارات ذینفعان از طریق بهبود مستمر و به‌حداقل ‌رساندن صدمات احتمالی به کارکنان، اشخاص ثالث، پیمانکاران فرعی، شرکا، بازدیدکنندگان و خسارات و آسیب‌ها به مصالح و محیط زیست در طول فعالیت‌های خود می‌باشد. شرکت نشا  بعنوان یک دستاورد حاصل از استراتژی سازمانی خود در مورد موضوع “پایداری”، اولویت‌های اصلی خود را در زمینه بهداشت، ایمنی و محیط زیست، به‌شرح زیر اعلام می‌نماید:
♦ لحاظ‌نمودن کامل موارد بهداشت، ایمنی و محیط زیست در فرآیندهای تصمیم‌گیری مدیریت ارشد و منطبق‌بودن آنها با قوانین، مقررات، آیین‌نامه‌ها، استانداردها و الزامات مشتری.
♦ حفظ سلامت و ایمنی کارکنان، پیمانکاران فرعی، تامین‌کنندگان و کلیه اشخاص ثالث و حفاظت از محیط زیست از طریق به‌حداقل‌ رساندن خطرات و ریسک‌ها و اعمال رفتار مسئولیت‌پذیر اجتماعی در تمامی فعالیت‌های خود.
♦ ترویج بهبود مستمر از طریق بهینه‌سازی مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست. ترویج فرهنگ پیشگیری به‌جای اصلاح.
♦ ارائه یک فرهنگ HSE در یک فضای مثبت که در آن هر کارمند، پیمانکار فرعی و شخص ثالث بتواند به‌راحتی در مورد عدم انطباق‌ها، شرایط ناایمن یا هر موضوع بهداشتی، ایمنی و زیست‌محیطی، صحبت کند.
♦ ارائه خدماتی به کارفرمایان خود که انتظارات آنها را برآورده می‌نمایند و در زمان اجرا، بهره‌برداری و نگهداری از آنها، ایمن بوده و هچنین سازگار با محیط زیست می‌باشند.
♦ ارائه اطلاعات مرتبط و صادقانه در مورد فعالیت‌های شرکت، انجام ممیزی‌های داخلی و خارجی برای اطمینان از عمل به مسئولیت‌ها و تشویق به بهبود مستمر آنها.

در نتیجه:

♦ فرض را بر این می‌گذاریم که همه حوادث و بیماری‌ها قابل‌پیشگیری هستند و فعالیت کاری ما با بهداشت و ایمنی، بخشی طبیعی از کار روزانه است. شرکت نشا  متعهد به توسعه فرهنگ ایمنی مراقبتی و پیشگیرانه در سراسر سازمان خود است.
♦ به‌نظر ما، که امری بدیهی است، کارکنان ما باید سالم و بدون آسیب از سر کار به خانه برگردند. بنابراین ما دائما در تلاش هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که کارگاه‌های ما به‌روشی ایمن و مسئولانه فعالیت می‌کنند. هدف ما کارگاه‌های بدون‌حادثه و بهداشتی است، بنابراین موارد اضطراری احتمالی را شناسایی کرده و اقدامات لازم را برای آمادگی در این موارد، انجام می‌دهیم.
♦ ما باید اطمینان حاصل کنیم که کارکنان با مخاطرات و ریسک‌های مربوطه آشنا هستند و با عمل به وظایف خود به شیوه‌ای ایمن مطابق با خط‌مشی و دستورالعمل‌های شرکت نشا  ، از سلامت و ایمنی خود و سایرینی که ممکن است تحت‌تاثیر فعالیت‌های آنان قرار گیرند، بطور معقول مراقبت می‌کنند.
♦ ما هرگز در مورد ایمنی، سازش نمی‌کنیم. ما از میانبرهای ایمنی (Safety Shortcuts) استفاده نمی‌کنیم. ما به همه کارکنان این اختیار و مسئولیت را می‌دهیم تا کار ناایمن را متوقف کنند. ما باهم ایمن‌تر هستیم وقتی که مراقب خودمان و همدیگر باشیم.

ایمن کار کنید یا اصلا کار نکنید

♦ از طریق برنامه‌های آموزشی مستمر خود، به‌دنبال اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی کارکنان، تامین‌کنندگان و پیمانکاران فرعی در مورد تعهدات، قوانین و مسئولیت‌هایشان هستیم. آموزش، برای ارتقاء و ترویج ایجاد و استانداردسازی فرهنگ ایمنی و بهداشت سازمانی برای همه کارکنان و همچنین تامین‌کنندگان و پیمانکاران فرعی که با آنها کار می‌کنیم، مهم است.
♦ شرکت نشا متعهد است که تاثیر فعالیت‌های خود بر محیط زیست و کره زمین را به‌حداقل برساند.
♦ در چارچوب جلوگیری از آلودگی و حفظ محیط زیست، کاهش تغییرات اقلیمی و حفاظت از تنوع زیستی و اکوسیستم‌ها، اقداماتی برای تشویق و ترویج استفاده از منابع کافی، کارآمد و پایدار با هدف حفاظت از منابع موردنیاز درحین فعالیت‌ها، انجام می‌شود.
♦ فعالیت‌ها و عملیات اجرایی با اتخاذ اصل “ضایعات صفر” و رویکرد پیشگیرانه از تولید زباله و متعاقبا، کاهش، استفاده مجدد، بازیافت و دفع زباله‌ها، برنامه‌ریزی می‌شوند.
♦ اقداماتی برای حفظ منابع طبیعی آب، کاهش مصرف آب، بازیافت و استفاده مجدد از آب در حیطه مدیریت آب برای دنیایی بهتر برای نسل‌های بعدی و کاهش مصرف انرژی، افزایش بهره‌وری انرژی و ترویج و تشویق به استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر تاحدممکن در حیطه مدیریت انرژی، صورت می‌پذیرد.
♦ کارکنان با آگاهی از اینکه حفظ محیط زیست، مسئولیت متقابل بشریت است، در ایجاد و افزایش آگاهی زیست‌محیطی و آگاهی جامعه و ذینفعان، همکاری و مشارکت می‌نمایند.
♦ شرکت نشا  اعلام می‌نماید که در تمامی سطوح سازمان، خط‌مشی بهداشت، ایمنی و محیط زیست، درک، اجرا، بروزرسانی مستمر و ابلاغ می‌شود.

 

X